bootsforhorses.es
 
My cart
Empty cart
Users access
 
Private area
Access to web private area

 Llámanos: +34 634 53 91 61

 

Customer Support

30 DAY RETURNS GUARANTEE

30 DAY RETURNS GUARANTEE

If for any reason you’re not completely satisfied with any of the products, or you simply change your mind, you can return them to us within 30 days from the date of purchase.

If the returned products are new and unused* we will refund the money within 5 -7 days of receipt in our warehouses.

We will refund the original order amount for the returned product using the same method as when making your purchase.

The address for returns is:

SHOE FLOTING S.L.

Polígono Industrial El Salín.

C/ El Carbayu 4

33300 Villaviciosa

Asturias, España

 

In the case of a returned product, the initial delivery costs will not be refunded.

You can use any delivery company of your choice for returns but we recommend insuring your package and maintaining your receipt of postage. We will only take care of the package once it arrives at our facilities and we cannot offer compensation for lost or damaged packages.

In the event that, due to an error on our part, you have received a wrong or different product from that stated on your original purchase invoice, and you want to change or return it, we will cover the shipping costs, providing you notify us within 30 days of receipt of the order.

To proceed with a return, contact us by email at store_arroba_floatingboots.es , we will reply with an estimated time for the process and instructions explaining how to return the original order.

 
Please note, we can only offer refunds on new and unused products*

 
Any returns that have not been previously approved by Floating Boots Store will not be processed.

 
If a refund is denied for not meeting the required conditions, the product will be returned to you again, after payment of shipping costs.

*New and unused;

In order to exercise your right to return, the boots must be clean and without any marks or scratches.

In order to keep your boots “like new” make sure your horse’s hooves are completely clean and dry before trying them on.

We also recommend that you put the hoof in a thin plastic bag or sock to avoid scratching the inside of the boot, and that the ground is clean and dry (you could put down cardboard, a mat, or towel for example) and won’t scratch the boot sole.

If you have any questions about a return, please contact us by email at store_arroba_floatingboots.es or by calling us on +34 634 539 161

El reembolso del dinero en caso de devolución de un producto, los gastos de envío iniciales no serán devueltos al cliente.

Para la devolución de los productos a nuestros almacenes puedes elegir la compañía que desees pero te recomendamos que conserves un resguardo y lo hagas asegurando tu envío. Nosotros solo nos haremos cargo del paquete una vez que lo recibamos en nuestras instalaciones, y no podemos indemnizarte por paquetes perdidos o extraviados.

En el caso de que, debido a un error por nuestra parte, hayas recibido un producto equivocado o diferente a lo que consta en tu factura de compra y desees cambiarlo o devolverlo los gastos de envío correrán por nuestra parte, siempre y cuando nos lo notifiques dentro de los 30 días siguientes a la recepción de tu pedido.

Para proceder a una devolución ponte en contacto con nosotros en el email info_arroba_balancehorse.es , y te contestaremos explicándote qué es lo que debes hacer con el producto, así como el tiempo estimado del proceso.

Por favor, ten en cuenta que solo podemos tramitar devoluciones  de productos que estén nuevos y sin usar.*

No se tramitará ninguna devolución que no haya sido previamente consultada y aprobada por Balance Horse.

En caso de que la devolución sea denegada por no cumplir las condiciones requeridas, el producto te será devuelto de nuevo previo pago de los gastos de envío.

*Para poder ejercer tu derecho a devolución las botas han de estar limpias y sin ningún tipo marca o rayones.

Con el fin de mantener tus botas “como nuevas” asegúrate de que los cascos de tu caballo están completamente limpios y secos antes de probárselas.  

Además te recomendamos que introduzcas el casco en una bolsa de plástico fina o un calcetín para evitar rayar las botas por dentro y que lo poses sobre una superficie limpia y seca (un cartón, una alfombra o una toalla) con el fin de que el pavimento no raye la suela de la bota.

Si tienes alguna duda acerca de una devolución, por favor ponte en contacto con nosotros en el correo store_arroba_floatingboots.es o en el teléfono +34 634 539 161